Fandom

Rayman Wiki

Śpiące Lumy

1312artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Lum(RL).png

Śpiące Lumy – podstawowy rodzaj Lumów; małe kulki nasączone energią i światłem, zbierane w grach Rayman Origins, Rayman Legends i pochodnych. Mimo tego samego koloru co Żółte Lumy jest to odrębny rodzaj różniący się właściwościami. Według danych z Rayman Origins jest ich prawdopodobnie około dwudziestu dwóch tysięcy.

Rayman Origins

Bubble lumking.png

Król Lumów

Pojawiają się tutaj jako podstawowa rzecz do zbierania. Według instrukcji każdy obiekt i postać z gry posiada w sobie Śpiące Lumy. Można to zauważyć między innymi po zbańkowaniu wrogów. Kiedy bańka pęka wskakuje z niej Śpiący Lum. Często są porywane przez Livingstony, które się nad nimi znęcają. Pokonując Livingstony uwalnia się je. Często pojawiają się w powietrznych bańkach pojedynczo lub w dużych grupach.

Jeśli nie zostaną szybko zebrane, pękają wraz z bańką. Istnieje ich większa odmiana zwana Królem Lumów. Jest to większa wersja zwykłego, z koroną na głowie. Po zebraniu, Król Lumów dzieli się mniejsze Lumy i zmienia na krótki czas, pobliskie zwykłe Śpiące Lumy na czerwone. Czerwone Śpiące Lumy, po zebraniu klonują się na dwa zwykłe Śpiące Lumy.

Originskinglum-noscale.jpg

Czerwone Śpiące Lumy, w tym król

Śpiące Lumy odgrywają również dużą rolę w fabule. Przez większość gry, Magik prowadzi handel oferując Elektruny za Lumy. Dopiero pod koniec okazuję się, że zostały one wykorzystane do zasilania jego fortecy i robotów oraz jako źródło światła. Można je uwalniać niszcząc roboty lub tłukąc żarówki z Lumami. Wszystkie zostają uwolnione wraz z wybuchem fortecy.

Rayman Legends

Purplelum.png

Fioletowy Śpiący Lum

W tej grze odgrywają dokładnie taką samą rolę jak w Rayman Origins. Nie pojawiają się tutaj jednak Królowie Lumów, a co za tym idzie – czerwone Śpiące Lumy. W zamian za to występuje tutaj zupełnie nowy rodzaj – fioletowe Śpiące Lumy. Tworzą się tu całe rzędy Śpiących Lumów z fioletowym na początku. Po zebraniu jednego z ich klonuje się on na dwa zwykłe, oraz zmienia pobliskiego zwykłego Śpiącego Luma w fioletowego. Jeśli jednak zostanie zebrany zwykły Śpiący Lum, to filetowy zmienia się w żółtego.

Część Śpiących Lumów zostaje porwana przez jednego z Mrocznych Małaków i użyta do stworzenia podwodnej bazy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki