Łowcy – wrogowie w grach z serii Rayman. Są stojącymi w miejscu przeciwnikami, odwracającymi się do Raymana, aby go zastrzelić. Wprowadzono ich w pierwszej części i grach powiązanych – Rayman Junior i Rayman Designer. Wracają w Rayman Origins, gdzie ujawniono, że dowodzą Livingstonami. Pojawiają się także w Rayman Raving Rabbids na GBA, choć nie są tu podobni do wersji w innych grach.

Wygląd Edytuj

W oryginalnej grze, Łowcy są stworzeniami bez kończyn z fioletowymi torsami, białymi rękami i czerwoną chustką, podobnie jak Rayman. Jednak mają duże, rozszczepione podbródki, łyse głowy z tylko dwoma włoskami i stylowymi wąsami. Noszą kilka amunicji, których wydają się używać do ponownego ładowania broni. Ich pistolety strzelają powolnymi kulami; gdy pocisk przechodzi przez powietrze, na jego wierzchołkach otwierają się małe drzwi i rozciąga się ramię. Ręka nieustannie i szybko uderza młotkiem.

W Rayman Raving Rabbids na GBA pojawia się inny rodzaj Łowców bez kończyn. Łowcy mają ogromne ciała i noszą brązowe czapki podróżników, podobne do czapek Livingstonów. Ich kapelusze zakrywają całkowicie twarze. Jedyne podobieństwo, jakie Łowcy mają z oryginałem, to ich pociski.

W grze Rayman Origins pojawiają się ponownie, są bardziej podobni do Łowców z oryginalnej gry. Jednak podobnie jak inne powracające postacie, Łowcy mają teraz kończyny. Mają kilka cech stereotypowego człowieka safari, z olbrzymim monoklem (podobnym do tych noszonych przez Wodne klauny), czesaną fryzurą i olbrzymim wąsem. Ich ubrania mają ekstrawaganckie kolory: purpurowy płaszcz, parę purpurowych szortów (oba błędnie opisane jako "różowe" w witrynie internetowej) i czerwoną chustę z białymi plamkami. Ich owłosione dłonie i żółte, ostre zęby sugerują, że podobnie jak Lividstones, Łowcy mogą nie dbać o higienę osobistą. Podobnie jak pierwsi łowcy, noszą amunicję na klatce piersiowej i mają olbrzymią broń. Jest to jedyna wersje, w którym Łowcy nie używają pocisków z młotkami, jako amunicji. Zamiast tego używają dużych, żywych pocisków ze szalonymi twarzami i czerwonymi nosami.

Rayman i gry powiązane Edytuj

Chasseur

Łowca w oryginalnej grze

Łowcy po raz pierwszy pojawili się w oryginalnej grze, w drugiej fazie poziomu Pink Plant Woods. Można ich znaleźć w każdym ze światów gry; czyni je drugim – najczęściej występującym przeciwnikiem w grze, po Antitoonach. Łowcy nigdy się nie ruszają, są statycznymi wrogami, którzy ciągle przeładowują broń, a potem strzelają do Raymana. Łowca może być zraniony tylko wtedy, gdy przeładowuje pistolet, gdyż jego broń blokuje teleskopową pięść Raymana, kiedy weźmie go na cel. Siła Łowcy jest przeciętną. Ich powolne pociski zawsze poruszają się poziomo i są stosunkowo łatwe do uniknięcia, ale mają szeroki zakres; Rayman może się zranić, jeśli zostanie zaskoczony.

Po zakończeniu gry Łowcy wydają się nawrócić po tym, jak Mr Dark zostaje pokonany, ponieważ wyświetlany jest obraz szczęśliwego Łowcy, który zaprasza na imprezę Betillę.

Rayman DesignerEdytuj

W Rayman Designer istnieją dwa typy Łowców, zwani po prostu Hunter 1 i Hunter 2. Hunter 1 jest identyczny z Łowcą, który pojawia się w oryginalnej grze. Hunter 2 z drugiej strony, choć bardzo podobny, wystrzeliwuje pociski ku górze, a nie w poziomej linii. Po osiągnięciu pewnej wysokości, spadają przed Łowcą.

Pociski Łowców mogą stanowić osobny byt w Rayman Designer, gdzie nazywają się Balls. Mogą lecieć do przodu poziomo, jak te z Hunter 1.

Rayman Raving Rabbids (GBA)Edytuj

ŁowcY pojawiają się również w Rayman Raving Rabbids na GBA. Można je znaleźć tylko w świecie leśnym, w The Dream Forest – w zacisznym obszarze, zawierającym obszerne odniesienia do oryginalnej gry. Ci wielcy opancerzeni Łowcy mają niewielkie podobieństwo do swoich odpowiedników w oryginale, ale pociski, które strzelają, są takie same.

Hunter RRR GBA

Łowca w Rayman Raving Rabbids na GBA

Łowcy mają znacznie niższą wytrzymałość, padając od jednego ciosu. Jednakże, chronią się swoją bronią, a aby nie narażać się na niebezpieczeństwo, Rayman musi założyć gotycki strój i użyć zdolności do wydmuchiwania gumy, aby strzelać do ich armat. Z ich pistoletami wypełnionymi lepką gumą balonową Łowcy będą zdekoncentrowani, starając się ją wyciągnąć. W tej chwili Rayman może ich pokonać.

Rayman OriginsEdytuj

Łowcy powracają w grze Rayman Origins, a później do obrazu Powrót do Origins w grze Rayman Legends. Ich zachowanie jest podobne do łowców z oryginalnej gry. Stoją statycznie, celując poziomo na gracza, a następnie strzelają niebieskimi, żywymi pociskami. Jednak te pociski są dużo wolniejsze w porównaniu do kul z pierwszej części, a gracze mogą skakać po nich bez narażania się na niekorzyść i wykorzystać je jako platformy, aby dostać się do Łowców, którzy zwykle celują z wysokich stanowisk. Niektórzy Łowcy strzelają czerwonymi, żywymi pociskami, które działają jak pociski samonaprowadzające i podążają za graczami przez pewien okres; te kule są bardziej niebezpieczne, a gracze nie mogą skakać po nich. Możliwe jest jednak kierowanie pocisków na samych wrogów, co odblokowuje osiągnięcie na konsoli Xbox 360 i trofeum na PlayStation 3.

1200px-Hi-Ho Moskito! 10

Łowca w poziomie Hej-ho Moskito!

Łowcy nie są tak popularni, jak ci oryginalni, i pojawiają się tylko w poziomach dżunglowych jak np. Świątynie Łaskotek. Podobnie jak większość wrogów w Rayman Origins, Łowcy mogą być pokonaniu dwoma atakami postaci, lub czterema strzałami Moskita. Podczas Odkrycia, Łowca, wraz z kilkoma Lividstonami można zobaczyć uciekający w Okręcie z Magikiem. Łowca ukrywa się wewnątrz rury, strzelając czerwonymi kulami.

Można zobaczyć concept art przedstawiającą wycofanego, pozbawionego piór ptasiego stwora, podobnego do Łowcy. Nie wiadomo, jaki związek jest między Łowcami a tymi ptakami. Jednego z tych ptaków można zobaczyć na pudełku z grą, wraz z innymi, wycofanymi wrogami.

Galeria Edytuj